PGC Sanders, Gen 2 - Del 40.

Efter många om och men har jag hoppat ytterligare i historian. Inte för att jag var tvungen, utan för att jag mest spelat för att få tiden att gå och därför inte tagit särskilt många bilder till bloggen. Egentligen vill jag helst bara att denna generation ska ta slut så att jag kan påbörja Tobys resa mot en arvinge. Jag må ha älskar Emily och Edward sedan första stund, men det börjar verkligen bli dags för ett nytt kapitel snart. Ett kapitel som förhoppningsvis ger tillbaka inspirationen för att spela igen.
 
Detta inlägg kommer tyvärr inte att vara särkilt "historie-inriktat" utan mer som en sammanfattning på det som hänt i huset och vart vi står just nu.
 
Anya som numera är tonåring och går i högstadiet är den person som Toby följer mest. Han har så mycket frågor angående den delen i livet och även om Anya är rätt leds på att lyssna på honom så svarar hon på det mesta. Han har fortfarande inte hittat särskilt många vänner och har därför inte så många att vända sig till när han har någonting att säga.
 
Han umgås gärna med sina kusiner i samma ålder, eftersom han träffat de såpass ofta att relationerna lutat sig mer mot vänner än släktingar. Här sitter han och läser sina läxor tillsammans med Lizette, som är dotter till Edwards lillebror Elijah.
 
Även Anya spenderar en del tid med sina kusiner. Kelli följer ofta med hem ifrån skolan och har varit en mycket nära vän till Anya ända sedan hon började i första klass. Kelli är Dylan och Doris yngsta dotter, vilket betyder att släkten snart har slut på småbarn. Toby och Evelyn är sist ut att fylla år.
 
Dock skulle det inte dröja länge innan det var dags för deras födelsedag. Hela familjen står och hejar på som aldrig förr och även om kusin Lizette knappt fattar vad som pågår så stannar hon kvar på kalaset.
 
Toby som längtat sååå länge efter denna dag är överexalterad inför sitt liv som tonåring. Evelyn är inte lika imponerad, men kan ändå inte låta bli att le lite åt sin knasiga familj. Detta kalas må vara lite mindre än det Anya hade, men det gör ingenting. Evelyn spenderar gärna sin födelsedag som om det vore vilken dag som helst. 
 
Efter en stund eftertanke så kommer de båda på vad de önskar sig i present och blåser snabbt ut ljusen. Evelyn börjar äntligen få igång sin känsla för firandet och börjar heja lite grann. Toby blir bara mer och mer exalterad för varje sekund och kan knappt stå still. Nu gäller det! 
 
Tvillingarna växer upp och blir äntligen tonåringar. Toby kammar hem egenskapen fordonsentusiast, vilket betyder att hans nästa och sista egenskap kommer att bli "gillar inte barn". Buhu. Vad Evelyn fick minns jag inte.
 
Hur som helst så står vi här nu. Min arvinge för generation tre är äntligen en tonåring, vilket betyder att det inte alls är länge kvar tills detta kapitel är över. Jag älskar båda två och funderar på om de ska få köra ett år på uni tillsammans innan ungdomstiden startar.
Detta kan även bli ett sätt för mig att avskärma mig från den nuvarande situationen där allt handlar om att skaffa barn med rätt anlag. Samt att Toby kanske hittar sin blivande babymama på universitetet. 
Upp