Svar på frågestund.

Hade en lite oplanerad frågestund här för ett tag sedan och tänkte nu att jag skulle svara på lite frågor som dök upp i kommentarerna. 
 
Först och främst så vill jag bara säga tack till Mikka för komplimangen om Primrose. Jag gillar henne också! Vet dock inte vad jag ska göra med henne, haha! Funderar på att lägga upp lite simmar för nedladdning i galleriet, men vi får se.
 
Om mig:
- Hur gammal är du? - Fyllde 24 i början på detta år.
- Vad jobbar du med? - Jag jobbar som säljare i en matvarubutik.
- Har du barn? - Ja, jag har en liten pojke på ca två och ett halvt år.
- Vad gick du på gymnasiet? - Haha, oj. Denna fråga är kanske inte den enklaste att svara på, men jag ska försöka fatta mig kort. Jag började på den estetiska linjen med inriktning fotografisk bild under mitt första år, dock blev jag sjuk under vårterminen och sedan skolkade jag väl resten av året (en gammal vana som suttit i sedan grundskolan, jag mådde otroligt dåligt under dessa år och struntade i allt som hade i skolan att göra.). Året efter så sökte jag till en ny skola i en annan stad och kom in på den linje som jag verkligen VILLE gå. Media med andra ord. Dock hade jag precis träffat min pojkvän och var sådär löjligt nykär som man kan vara. Detta resulterade i att jag hoppade av efter bara ett par veckor och flyttade hem igen. Sedan har jag inte gått något mer i skolan. Jag pluggade ikapp en del ämnen under graviditeten, men inte mer än så. Jag har i alla fall lyckats samla på mig godkänt i alla nödvändiga ämnen, så det känns ju okej, även om jag kan ångra många av mina val såhär i efterhand.
- Favoritämne i skolan? - Jag gillade alla ämnen där man fick använda sin kreativa sida. Typ syslöjden i grundskolan, eller själva fotolektionerna på gymnasiet. Annars gillade jag matte. Tro det eller ej. Idag kan jag knappt räkna ett plus ett utan att använda miniräknaren på telefonen, hahah.

Om sims:
- Varför startade du en simsblogg? - Helt ärligt så vet jag inte. Eller jo, det gör jag väl. Detta är väl min tredje(?) simsblogg kanske, men dock den första som jag publicerat för omvärlden, de andra är borttagna sedan läääänge. Jag startade en blogg för att jag själv älskar att läsa andras simsbloggar. Jag blev otroligt inspirerad av både den ena och den andra, vilket gjorde att jag själv skapade en på riktigt.
- Vilken är din favoritsim genom tiderna? - Just nu är jag väldigt fäst vid Emily. Saknar att spela med den familjen. Men jag älskade Freya också! Tyckte det var sååå jobbigt när hon var tvungen att flytta för att ge plats åt fler syskon, hahah.. Jag gillar även Aiden och Caleb. Ångrar lite att jag inte gav honom och Selene en egen story.
- Vilken är din favoritfamilj genom tiderna? - Favoritfamiljen är nog Sanders trots allt, eftersom det är den som jag spelde med när jag valde att publicera min simsblogg. Det var den som motiverade mig till att verkligen spela och skriva om familjen.
- Har du en sim du verkligen hatar? - Haha, jag tror inte det. Ska fundera ett tag.
- Om du träffade dina simmar i verkligheten, hur skulle du, samt de, reagera? - Det var en himla bra fråga, dock vet jag inte om jag skulle reagera på något speciellt sätt. Hade det varit verkligheten så hade jag antagligen inte känt någon av dom. Men skulle det på något magiskt sätt hända att någon av mina simmar verkligen SKULLE komma fram i verkligheten så skulle jag antagligen svimma, ahahah. Plus att jag skulle hata hälften eftersom de är så jäkla snygga. (egotripp deluxe, men det är ju sant, haha)
- Har du en favoritstil (aka, emo, goth, preppy etc)? - Nja, inte vad jag skulle påstå. Min sambo säger att jag är världens lataste människa när det kommer till kläder och han har säkert rätt. Jag älskar bekväma kläder och klär mig alltså i det jag tycker är snyggt och skönt. Just i detta nu har jag på mig en av pojkvännens enorma huvtröjor och ett par leggings. Jag hade dock en liten emo-tid i högstadiet, men det låg en hel del bakom den tiden i livet också så det fanns en anledning.
- Dina simegenskaper om du var en sim, både i trean och från fyran? (kanske kan du slänga in en simself med ;) ) - Från trean är det kanske lite svårare att välja eftersom det finns så många olika egenskaper, men jag ska försöka. Sims 3 (kan antagligen inte bara välja 5, men ska försöka, haha) - Bokmal, vänlig, fotograföga, kattperson och nattuggla. Sims 4 - Var tvungen att starta spelet för den här punkten, hahah. Valde i alla fall Renässanssim med fokus på snabblärd, sedan egenskaperna familjeorienterad, barnslig och (hahah glömde bort den tredje....)
- Eftersom simmarna kan dö av pinsamma händelser eller skrattattacker.. Vad skulle få dig att vilja gömma dig under täcket för att det var så pinsamt, samt skratta tills du gråter av glädje? - Oj, det har jag inte ens funderat på. Innan jag började jobba som säljare så var jag otroligt blyg och vågade knappt ringa tandläkaren, haha. Men i dagsläget så har allting blivit så mycket enklare. Delvis för att jag fick barn, och därför blev tvungen att ringa både MVC och BVC för jämnan, men jag vet inte. Jag skäms för så lite numera. Kanske har jag bara vuxit upp (haha eller inte) och insett att man inte behöver skämmas så mycket. Saker händer av en anledning helt enkelt.
Dock skrattar jag tills tårarna sprutar hela tiden. Jag har trots allt en son som lär sig nya saker varje dag. Han utvecklas i en takt som jag inte trodde var möjligt. Han säger alla möjliga roliga saker som får mig att tappa andan av skratt och sedan alla hans knasiga påhitt som han får för sig hela tiden. 
 
Som bonus får ni min första och enda simself, endast för att göra inlägget mindre tråkigt, hahaha.
(Det är ju hur svårt som helst att göra en simself! Trodde det borde vara enklare att försöka skapa en kopia på sig själv än en kändis, men jag vet inte. Antar att man är lite för perfektionist när det kommer till en själv. Kan även tillägga att jag säkert hade kunnat göra simmen tio gånger mer lik mig än vad den blev, men äh. Det duger.)
 
Upp