TS4 - Cora Landon.

Jag hade ett par timmar av total rastlöshet idag, vilket i sin tur ledde till att jag fick för mig att installera The Sims 4. Jag har inte haft några planer på att göra det alls, i alla fall inte just nu, men trots det så startade jag installationen och har nu spelat i flera timmar. Jag kommer inte att göra detta till en vanlig grej här på bloggen, men eftersom jag inte har så mycket mer än Sanders att lägga upp så tänkte jag koka ihop ett par inlägg eller så om min "utforska-sims-4"-familj. Jag har inte fotat särskilt mycket under spelets gång, men en del screenshots har jag i alla fall lyckats samla ihop. (Om jag, mot förmodan, kommer att fortsätta med detta så kommer dessa inlägg att laddas upp de dagar som Sanders inte ligger på schemat.)
 
Jag kan i alla fall skriva redan nu att jag, just nu, endast har startspelet, men har en tanke på att skaffa lite extra packs och sånt lite senare. Dock blir mitt TS4 fritt från CC. Jag har inga planer på att ladda ned någonting, förutsatt att jag inte hittar något som jag "bara måste ha".
 
Men hur som helst, här har vi henne, Cora Landon. Min allra första skapelse i The Sims 4 och den jag kommer att utforska spelet med.
 
Cora började sitt nya liv i Willow Creek med attt utforska staden lite. I en park, som var fylld av blommor och buskar, hittade hon ett stort träd. Men inte vilket träd som helst, detta gömde nämligen en hemlighet! Efter att ha både vattnat och pratat med trädet så öppnades det en hemlig liten gång som Cora inte kunde låta bli att gå in igenom. Efter första svängen hittade hon ingenting och inte på den andra heller. Men sen, på det tredje försöket så lyckades hon hitta en väl undangämd liten glänta där nere, som kan vara den vackraste plats hon någonsin sett! Hon fick veta att gläntan kallades för Sylvan Glade och det är definitivt en plats som hon kommer att besöka fler gånger! Hon stannade för att fiska en stund och försöka fånga lite grodor, dock gick ingenting av det särskilt bra och hon återvände sedan hemåt igen.
 
Ett par dagar senare besöker hon den stora parken, tillsammans med sin nyfunna vän Summer. (Tjejen till vänster.) Dock är Summer upptagen med att prata med någon annan hon känner och Cora passar på att grilla lite korvar i brist på annat. 
 
Under kvällen åker hon hem igen. Hon går ned till ån bakom huset för att titta på solnedgången men lyckas istället fånga in en sällsynt groda som hon tar med sig hem och placerar på ett litet bord i vardagsrummet. Den kanske inte är mycket till sällskap, men det gör inte så mycket. Det är bara skönt att slippa tystnaden helt och hållet.
 
Sedan sätter hon sig vid datorn för att spela något spel, men hinner knappt starta det innan hon får ett chattmeddelande av Summer. Hon frågar var Cora har för sig just nu och innan hon vet ordet av det har tiden bara sprungit förbi och det är dags att sova.
 
Dagen därpå kommer Summer och plingar på dörren. Hon är leds på sina rumskamrater och behövde någonstans att gå. Cora är glad över att Summer kommer och hälsar på, men kan inte riktigt förstå vad det är för fel med att bo ihop med någon annan. Summer berättar att personerna hon delar boende med är ett par, vilket har gjort henne till det tredje hjulet. Sedan säger hon att hon hellre hade bott ensam i ett öde hus ute i skogen än att vistas en minut till i det sambolivet. Detta ger Cora en idé och från ingenstans så frågar hon Summer om hon inte vill komma och bo hos henne istället. Hon, som saknar rumskamrater själv, är rätt leds på tystnaden och det skulle gärna bryta det med att någon annan kommer och delar hennes hushåll.
 
Summer tackar ja till erbjudandet och ett par timmar senare har hon flyttat över alla sina saker till Coras hus. Summer firar sitt nya liv med att ge sig själv en makeover. Lite nya kläder och en ny lite ljusare hårfärg, samt en ny frisyr är precis vad hon behöver!
 
Måltiderna i huset är inte alls lika ensamma och tysta längre och Cora är riktigt glad över att ha någon att prata med. Att Summer dessutom är en sån härlig och positiv person i sig gör bara saken ännu bättre!
 
Även Summer verkar mycket gladare nuförtiden än när Cora träffade henne från första början.
(Summer var faktiskt den första som hälsade på Cora när hon var nyinflyttad. Mest troligt tillsammans med hennes två rumskamrater, men dessa två hann gå därifrån innan Cora hunnit bjuda in någon.)
 
Dock har hon inte riktigt vant sig vid sitt nya samboliv och sover på soffan istället för i sängen. Hon känner sig inte riktigt bekväm med att krypa ned i samma säng som Cora ännu.
(Jag ides inte bygga ut huset, eller ge henne en egen säng heller, så det är väl lite mitt fel också, haha!)
 
Summer som jobbar inom matlagningsbranchen måste lära sig både det ena och det andra. Hon börjar med att köpa ett par böcker om matlagning för att förbättra sin färdighet i det.
 
Dock behöver hon lära sig att blanda ett par drinkar också, vilket inte fungerar i nuläget när huset är för litet för en bardisk. Dock lyckas hon övertala Cora att bygga ut lite när dom sitter och äter middag. Cora som gärna vill ha en övervåning går med på det och med hjälp av en byggfirma är detta klart efter ungefär en vecka.
 
Tiden i huset går och Summer har äntligen vågat slappna av och sova i samma säng som Cora. Dock börjar stämningen mellan tjejerna bli lite spänd. Summer har nämligen insett att hon börjar få känslor för Cora. Känlor som inte längre ligger på vänskapsnivå! 
 
En morgon erkänner Summer detta för Cora som i sin tur reagerar på ett sätt som Summer inte alls räknat med. Hon håller på att skämmas ihjäl och vågar knappt öppna munnen igen på hela dagen.
Upp